logo
Fænø Design
Fasanvænget 483
DK 2980 Kokkedal
T  +45  4576 1516
design@faenodesign.dk

Cases

Case: N.H. Hansen & Søn A/S

N.H. Hansen & Søn A/S – eller NHH i daglig tale – er en usædvanlig dygtig og vellidt tømrer- og snedkervirksomhed med hovedsæde i Charlottenlund. NHH blev stiftet i 1909 og har siden dengang været på familiens hænder.  Når en virksomhed opnår så høj en alder, kan tiden godt løbe lidt fra det visuelle udtryk. Så da 100-års jubilæet nærmede sig, var det tid at opgradere den visuelle profil.

Fænø Design designede et jubilæumslogo samt et redesign af NHH’s logo. Vi bevarede den gule farve i justeret form – træets gule farve – og naturligvis kaldenavnet NHH, hvor bogstaverne i det nye logo blev stencilerede for i højere grad at signalere byggebranche. Vi tilførte udtrykket et karakterisktisk grafisk element i form af det præcist afskårne hjørne. Alle tryksager fra NHH, brevark, visitkort, brochurer og omslagsmapper har fået “savet” det øverste højre hjørne af – en lille gimmick som forstærker effekten af den nye visuelle identitet.

Vi har hjulpet NHH med logo, jubilæumslogo, designlinie, brevark, konvolutter, visitkort, effektive og brugervenlige avancerede Wordskabeloner til al den skriftlige korrespondance, dekoration af biler, flag og arbejdstøj, profil- og servicebrochure, omslagsmapper og jubilæumsbrochuren m.m. inklusive tekst og billeder.

NHH’s design blev efterfølgende dokumenteret og samlet i en DesignGuide. DesignGuiden er et væsentligt værktøj, som anvendes til at styre, fastholde og formidle NHH’s visuelle identitet. Samtidig gør DesignGuiden NHH uafhængig af enkelte nøglepersoners viden om fx logo og farver, typografi m.m.